タイトル「2021年度 教育学部シラバス」、フォルダ「2021年度 教育学部シラバス-多文化共生教育
シラバスの詳細は以下となります。
ナンバリングは科目コードとは異なります。ご注意ください。
ナンバリングとは
科目コード   60034400 
科目名   上級英語ライティングⅡ  
担当教員   アン 膽畑  
対象学年   2年   クラス   51  
講義室   S207    開講学期   秋学期  
曜日・時限   木5   単位区分   選択  
授業形態   演習   単位数  
受講対象  中等教育教員養成課程理科専攻語学領域:選択、初等教育教員養成課程国語選修 日本語教育コース語学領域:選択、初等教育教員養成課程学校心理選修語学領域:選択、初等教育教員養成課程国際教育選修語学領域:選択、中等教育教員養成課程書道専攻語学領域:選択、中等教育教員養成課程保健体育専攻語学領域:選択、教育支援課程 教育支援専攻表現教育コース語学領域:選択、中等教育教員養成課程技術専攻語学領域:選択、初等教育教員養成課程幼児教育選修語学領域:選択、初等教育教員養成課程理科選修語学領域:選択、中等教育教員養成課程数学専攻語学領域:選択、特別支援教育教員養成課程発達障害教育専攻 小免語学領域:選択、初等教育教員養成課程音楽選修語学領域:選択、教育支援課程 教育支援専攻生涯スポーツコース語学領域:選択、初等教育教員養成課程美術選修語学領域:選択、中等教育教員養成課程音楽専攻語学領域:選択、特別支援教育教員養成課程言語障害教育専攻 小免語学領域:選択、教育支援課程 教育支援専攻多言語多文化サブコース語学領域:選択、特別支援教育教員養成課程聴覚障害教育専攻 小免語学領域:選択、中等教育教員養成課程社会専攻語学領域:選択、初等教育教員養成課程家庭選修語学領域:選択、養護教育教員養成課程養護教育専攻語学領域:選択、中等教育教員養成課程美術専攻語学領域:選択、教育支援課程 教育支援専攻情報教育コース語学領域:選択、教育支援課程 教育支援専攻文化遺産教育サブコース語学領域:選択、初等教育教員養成課程環境教育選修語学領域:選択、初等教育教員養成課程学校教育選修語学領域:選択、教育支援課程 教育支援専攻地域研究サブコース語学領域:選択、中等教育教員養成課程家庭専攻語学領域:選択、教育支援課程 教育支援専攻カウンセリングコース語学領域:選択、中等教育教員養成課程国語専攻語学領域:選択、初等教育教員養成課程国語選修語学領域:選択、初等教育教員養成課程数学選修語学領域:選択、初等教育教員養成課程情報教育選修語学領域:選択、教育支援課程 教育支援専攻生涯学習サブコース語学領域:選択、教育支援課程 教育支援専攻ソーシャルワークコース語学領域:選択、特別支援教育教員養成課程学習障害教育専攻 小免語学領域:選択、初等教育教員養成課程社会選修語学領域:選択、初等教育教員養成課程保健体育選修語学領域:選択、 
備考  CL:選択 
ナンバリング   112E42 
ねらいと目標 "The main aim in this course is basically the same as for Advanced English Writing 1 - develop each student's active language skills and to improve organization of ideas in compositions. However, this semester, there will be more emphasis on accuracy and originality in compositions and on developing style.
"
 
内容 Specific points of expression and style will be practised. This semester focus will be on writing more formal compositions, practising skills and steps required in preparing and writing a research report or academic essay. Instead of a written test, the class will write 2 major compositions for homework, on topics chosen by the students themselves - the first on a broad general theme, such as food or travel, but the second should be a more focused academic piece of writing, requiring research and a formal list of references, according to APA style. Classes are in the classroom and online, in principle in alternate weeks, depending on the coronavirus situation. Any changes will be notified via Teams. All communication will be through Teams.  
テキスト None. Various sources will be suggested or provided by the instructor. 
参考文献 Various materials will be recommended inclass, including useful web resources.

 
成績評価方法 1.  Participation in class     30%                                                                                                          2.  In-class assignments    30%                                                                            3.  2 major compositions (in place of a test)   40%    
 
授業スケジュール(展開計画)
内容
1CLASSROOM
Introduction to course and materials Discussion of personal aims and areas of weakness Selection of 2 major composition topics - General & Academic
2ONLINE
Considering different types of writing - identifying probable sources by style of writing - distinguishing features Register - differing levels of formality
3CLASSROOM
Thinking about the process of writing a report - Getting started - Key points to consider Homework Assignment: Find & bring to next class one or two magazine articles (at least 3 pages long)
4ONLINE
Looking at magazine articles - Matters of style - Linking sentences and being concise, emphasis
5CLASSROOM
Writing a short article
6ONLINE
Reading and discussing the magazine articles FIRST ASSIGNMENT DUE (in-person submission only)
7CLASSROOM
Return of the homework assignments Individual feedback and overall review of common errors or important points
8ONLINE
Writing a research report - Preparing to collect data - Collecting and analyzing information
9CLASSROOM
Writing a research report - Analyzing information in terms of categories to become paragraph topics Key issues such as paragraph organization, intended audience, and related matters of style
10ONLINE
Drafting the report - organization of ideas
11CLASSROOM
Drafting the report - feedback opportunity
12ONLINE
Considering emotive language: Writing descriptive or narrative passages
13CLASSROOM
Writing descriptive or narrative passages SECOND ASSIGNMENT DUE (in-person submission only)
14ONLINE
Return of the homework assignments Individual feedback and review of common errors or important points
15CLASSROOM
Describing a process, Writing instructions
授業時間外における学習方法 Read widely in English and make a determined effort to notice and learn from the experience.
 
授業のキーワード English, writing, organization, style, originality
 
受講補足(履修制限等) "Some of the above topics may require more time, and this schedule will be adjusted according to the needs of this particular group. Students are encouraged to read widely in English in order to familiarize themselves with a variety of Englsih writing. Any book, newsaper or other media published in English which interests the student is suitable for this purpose.
"
 
学生へのメッセージ Regular attendance and a serious attitude to improving one's own writing skills are important. Present ability level is less important. If you are keen to improve your English writing, you are welcome in this class.
 
実務経験のある教員による科目  
授業実施方法(対面形式/遠隔形式) "Hybrid : In principle, classes will be alternately in the classroom or online, depending on coronavirus conditions. Class online meetings will use Zoom only: https://zoom.us/j/99021932939?pwd=N2JTMDc3TTRVZStTS3VGT0ZzQStndz09
Meeting ID: 990 2193 2939
Passcode: m41eD0
Assignments (except 2 major essays) and all communication will be done through Teams: https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a7fc59b0432ea409482381513f10655cc%40thread.tacv2/General?groupId=f2312798-590d-4958-9dbf-edafc75c4f87&tenantId=3e0c5f25-26b7-487d-92d9-d1ce08ce5a5b"
 
その他  
Copyright(C) 2013 NTT DATA KYUSHU Co.,Ltd All rights reserved.