タイトル「2021年度 教育学部シラバス」、フォルダ「2021年度 教育学部シラバス-多文化共生教育
シラバスの詳細は以下となります。
ナンバリングは科目コードとは異なります。ご注意ください。
ナンバリングとは
科目コード   60034200 
科目名   上級英語コミュニケーションⅡ  
担当教員   アン 膽畑  
対象学年   2年   クラス   51  
講義室   S207    開講学期   秋学期  
曜日・時限   木3   単位区分   選択  
授業形態   演習   単位数  
受講対象  中等教育教員養成課程理科専攻語学領域:選択、初等教育教員養成課程国語選修 日本語教育コース語学領域:選択、初等教育教員養成課程学校心理選修語学領域:選択、初等教育教員養成課程幼児教育選修語学領域:選択、中等教育教員養成課程書道専攻語学領域:選択、初等教育教員養成課程国際教育選修語学領域:選択、教育支援課程 教育支援専攻表現教育コース語学領域:選択、中等教育教員養成課程保健体育専攻語学領域:選択、中等教育教員養成課程技術専攻語学領域:選択、初等教育教員養成課程理科選修語学領域:選択、特別支援教育教員養成課程発達障害教育専攻 小免語学領域:選択、初等教育教員養成課程音楽選修語学領域:選択、中等教育教員養成課程数学専攻語学領域:選択、教育支援課程 教育支援専攻生涯スポーツコース語学領域:選択、中等教育教員養成課程音楽専攻語学領域:選択、初等教育教員養成課程美術選修語学領域:選択、教育支援課程 教育支援専攻多言語多文化サブコース語学領域:選択、中等教育教員養成課程美術専攻語学領域:選択、養護教育教員養成課程養護教育専攻語学領域:選択、特別支援教育教員養成課程聴覚障害教育専攻 小免語学領域:選択、初等教育教員養成課程家庭選修語学領域:選択、特別支援教育教員養成課程言語障害教育専攻 小免語学領域:選択、中等教育教員養成課程社会専攻語学領域:選択、教育支援課程 教育支援専攻情報教育コース語学領域:選択、初等教育教員養成課程学校教育選修語学領域:選択、教育支援課程 教育支援専攻地域研究サブコース語学領域:選択、教育支援課程 教育支援専攻文化遺産教育サブコース語学領域:選択、初等教育教員養成課程環境教育選修語学領域:選択、中等教育教員養成課程家庭専攻語学領域:選択、初等教育教員養成課程数学選修語学領域:選択、教育支援課程 教育支援専攻カウンセリングコース語学領域:選択、初等教育教員養成課程国語選修語学領域:選択、中等教育教員養成課程国語専攻語学領域:選択、初等教育教員養成課程情報教育選修語学領域:選択、初等教育教員養成課程社会選修語学領域:選択、初等教育教員養成課程英語選修語学領域:選択、初等教育教員養成課程ものづくり技術選修語学領域:選択、特別支援教育教員養成課程学習障害教育専攻 小免語学領域:選択、初等教育教員養成課程保健体育選修語学領域:選択、 
備考  CL:選択 
ナンバリング   112E42 
ねらいと目標 The aims in this course are:    1.  to improve listening comprehension and speaking ability,   2.  to improve students' ability to take a more positive active role in conversations and discussions, 3. to increase learners' awareness of non-linguistic features of communication 
内容 Like Advanced English Communication Ⅰ, with more emphasis on listening comprehension, length of expression, fluency and ability to convey thoughts and ideas accurately, and to take part in discussion with little preparation. Variety of materials and activites. We will have classes in the classroom and online, in principle in alternate weeks, but this depends on the coronavirus situation. We may need to change to all online, or be able to have all in the classroom. If this happens, you will be notified via Teams. All communication will be through Teams.  
テキスト None. Various resources and materials will be used. 
参考文献 None, but additional out-of-class practice may be suggested, according to student needs.

 
成績評価方法 1.  Active participation in class     40%                                                                                                          2.  In-class/Homework assignments (preparation, etc.)   30%                                                                             3.  Final Test    30%    (Presentation / Role-play / other - to be decided by the students in class) 
授業スケジュール(展開計画)
内容
1CLASSROOM
Course outline & Discussion of student needs/expectations Prepare and give a self-introduction that includes one piece of information that is false. Activity: Find out which items were false in others' introductions Hwk: Consider what is important for a healthy lifestyle
2ONLINE
Discussion: A healthy lifestyle Listening: 'A Long and Healthy Life' / Online Healthy Lifestyle Quiz Create a survey Hwk: Carry out the survey with at least 5 respondents
3CLASSROOM
Analysing and Presenting: The results of the survey (Talking about percentages etc., even if there weren't many people!)
4ONLINE
Past experience: Reading / Listening, Group work Hwk: Prepare a 1-minute speech about
5CLASSROOM
Discussing interesting past experiences - Quick card game to practise 'Have you ever -ed?' Short speech & Question + Answer - elaboration, follow up practice
6ONLINE
Technology in Everyday Life, Asking about & Explaining how something works Hwk: List 5 examples of technology used in daily life
7CLASSROOM
Using prepared lists, explain to others how something works. Ask questions to improve the explanations
8ONLINE
Inventions and technology - Making a Quiz (and answering it) What are important features of a good quiz? Hwk: Read Schoolbeat.Cymru
9CLASSROOM
Discrimination: How many kinds do you know? Direct/Indirect Videos - Sexism in Hollywood Movies, Toys
10ONLINE
Group Discussion & Short Presentation on a social issue chosen from a list
11CLASSROOM
What will be the most significant social change in the next 20 years? The next 50 years? How will it impact your life? Hwk: Conduct a mini-survey on these questions
12ONLINE
Report on surveys, discuss. Is the Internet and increasing use of social media actually making us unsocial? If so, why/how? What are its effects? (Video)
13CLASSROOM
Social media - specific cases, experiences Suggestions that could be used in real life Hwk: Think about the format etc. for the final test
14ONLINE
Listening Comprehension on unprepared topic. Test preparation
15CLASSROOM

TEST
授業時間外における学習方法 Advice will be given in class, especially at the first class session. 
授業のキーワード English, communication, oral, variety, active 
受講補足(履修制限等) The schedule above is flexible and will be adapted according to class interests and needs. Interest in improving spoken English ability and willingness  to try are more important than prior abulity. 
学生へのメッセージ I expect a variety of students in this class. Everyone is welcome, because everyone can improve if they want to, and everyone has something to  contribute to the class. 
実務経験のある教員による科目  
授業実施方法(対面形式/遠隔形式) "Hybrid : In principle, classes will be alternately in the classroom or online, depending on coronavirus conditions. Class online meetings will use Zoom only: https://zoom.us/j/99021932939?pwd=N2JTMDc3TTRVZStTS3VGT0ZzQStndz09
Meeting ID: 990 2193 2939
Passcode: m41eD0
Assignments and all communication will be done through Teams: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a94f2e01a8fd74d6abfb182bc63c2d381%40thread.tacv2/conversations?groupId=737da670-c006-44f3-84f7-deae2fabef23&tenantId=3e0c5f25-26b7-487d-92d9-d1ce08ce5a5b"
 
その他 Besides oral language work, time will be spent on improving awareness of and discussing socio-cultural differences
 
Copyright(C) 2013 NTT DATA KYUSHU Co.,Ltd All rights reserved.