タイトル「2021年度 教育学部シラバス」、フォルダ「2021年度 教育学部シラバス-多文化共生教育
シラバスの詳細は以下となります。
ナンバリングは科目コードとは異なります。ご注意ください。
ナンバリングとは
科目コード   60034100 
科目名   上級英語コミュニケーションⅠ  
担当教員   アン 膽畑  
対象学年   2年   クラス   51  
講義室   N102    開講学期   春学期  
曜日・時限   木3   単位区分   選択  
授業形態   演習   単位数  
受講対象  中等教育教員養成課程理科専攻語学領域:選択、初等教育教員養成課程国語選修 日本語教育コース語学領域:選択、初等教育教員養成課程国際教育選修語学領域:選択、中等教育教員養成課程技術専攻語学領域:選択、初等教育教員養成課程理科選修語学領域:選択、教育支援課程 教育支援専攻表現教育コース語学領域:選択、中等教育教員養成課程書道専攻語学領域:選択、中等教育教員養成課程保健体育専攻語学領域:選択、初等教育教員養成課程学校心理選修語学領域:選択、初等教育教員養成課程幼児教育選修語学領域:選択、教育支援課程 教育支援専攻生涯スポーツコース語学領域:選択、特別支援教育教員養成課程発達障害教育専攻 小免語学領域:選択、初等教育教員養成課程音楽選修語学領域:選択、中等教育教員養成課程数学専攻語学領域:選択、初等教育教員養成課程美術選修語学領域:選択、中等教育教員養成課程音楽専攻語学領域:選択、養護教育教員養成課程養護教育専攻語学領域:選択、中等教育教員養成課程社会専攻語学領域:選択、教育支援課程 教育支援専攻情報教育コース語学領域:選択、初等教育教員養成課程家庭選修語学領域:選択、特別支援教育教員養成課程言語障害教育専攻 小免語学領域:選択、教育支援課程 教育支援専攻多言語多文化サブコース語学領域:選択、中等教育教員養成課程美術専攻語学領域:選択、特別支援教育教員養成課程聴覚障害教育専攻 小免語学領域:選択、初等教育教員養成課程環境教育選修語学領域:選択、教育支援課程 教育支援専攻文化遺産教育サブコース語学領域:選択、初等教育教員養成課程学校教育選修語学領域:選択、教育支援課程 教育支援専攻地域研究サブコース語学領域:選択、初等教育教員養成課程情報教育選修語学領域:選択、教育支援課程 教育支援専攻カウンセリングコース語学領域:選択、中等教育教員養成課程国語専攻語学領域:選択、中等教育教員養成課程家庭専攻語学領域:選択、初等教育教員養成課程国語選修語学領域:選択、初等教育教員養成課程数学選修語学領域:選択、中等教育教員養成課程英語専攻語学領域:選択、教育支援課程 教育支援専攻生涯学習サブコース語学領域:選択、初等教育教員養成課程社会選修語学領域:選択、教育支援課程 教育支援専攻ソーシャルワークコース語学領域:選択、初等教育教員養成課程ものづくり技術選修語学領域:選択、 
備考  CL:選択 
ナンバリング   112E42 
ねらいと目標 The aims in this course are ;    1.  to improve listening and speaking ability,  2.  to improve students' ability to express feelings and opinions,   3. to practice various techniques that may be used in presentations, discussions, or explanations or other forms of oral communication.
 
内容 A variety of listening and speaking practice, including  audio and video materials, such as TED talks. Oral communication practice will focus on encouraging students to participate actively and to express themselves in longer utterances and  use elaboration and follow-up questions to promote discussion with others. Some attention will also be given to using body language effectively. We will have classes in the classroom and online, in principle in alternate weeks, but this depends on the coronavirus situation. We may need to change to all online. If this happens, you will be notified via Teams. All communication will be through Teams.
 
テキスト None. Various resources and materials will be used.
 
参考文献 None, but additional out-of-class practice may be suggested, according to student needs.

 
成績評価方法 1.  Active participation in class     40%                                                                                                           2.  In-class performance/Homework assignments (preparation, etc.)   30%                                                               3.  Final Test    30%    (Presentation / Role-play / other - to be decided by the students in class) 
授業スケジュール(展開計画)
内容
1CLASSROOM
Course outline & Discussion of student needs/expectations Prepare and give a self-introduction that will have an impact Hwk: Make a list of 3-5 important experiences in your life and imagine 1-2 that did not really happen to you.


2ONLINE
Talking about personal experiences :Is the story true or not? Language preparation - Key Point: did vs have done (had done)
3CLASSROOM
Follow up 1: Work in groups to create an advertisement for some kind of sustainable product & Role-play the advertisement Hwk:
Think about a job you'd like to do. List some qualifications you would need and some personal qualities that would be useful.

4ONLINE
Careers goals, Applying for a job - Listening activity Discussing qualities and qualifications Hwk: Prepare a short talk about your ideal career (including why it would suit you).
5CLASSROOM
Ideal Career - short speech Discussion: Employer's point of view vs Employee's point of view
6ONLINE
'Street Questions' - Video to introduce the various ways that questions change in informal style Complete the questions & Practice how to use them in natural ways Hwk: Find another example or two from the Internet
7CLASSROOM
Share examples of informal question types found for homework Describing people, places, etc. - Play 20 Questions to see what we expect in descriptions of people Brainstorm in pairs/groups what you want in a description of a place, or object
8ONLINE
Prepare and give a short descriptive speech Guessing game Hwk: Consider the question 'What is the relationship between culture and food?'
9CLASSROOM
Food & Culture: Sharing answers from the homework in groups & Presenting a summary of the discussion/conclusions
10ONLINE
Follow up 2: Diet and Health The Future of Food & The Menu of 2030 Videos Discussion Hwk: Prepare a short presentation on a topic related to food and health, etc.
11CLASSROOM
Short presentation on a topic related to food and health, etc. Supporting opinion with concrete specific reasons/examples, expert opinion, or data (from reliable sources)
12ONLINE
Topics in the News : Listening practice & Discussion
13CLASSROOM
Student selected topic: Brainstorm & Practice appropriate to the topic selected Hwk: Consider preferred format for the final test
14ONLINE
Decide format for the final test. Test preparation
15CLASSROOM

TEST
授業時間外における学習方法 Advice will be given in class, especially at the first class session. 
授業のキーワード English, communication, oral, variety, active 
受講補足(履修制限等) The schedule above is flexible and will be adapted according to class interests and needs. Interest in improving spoken English ability and willingness to try are more important than prior abulity. 
学生へのメッセージ I expect a variety of students in this class. Everyone is welcome, because everyone can improve if they want to, and everyone has something to contribute to the class. 
実務経験のある教員による科目  
授業実施方法(対面形式/遠隔形式) "Hybrid : In principle, classes will be alternately in the classroom or online, depending on coronavirus conditions. Class online meetings will use Zoom only: https://zoom.us/j/99064328910?pwd=Q3E1dmpVeG9vck5xNThCWFhDZ1YwZz09
Meeting ID: 990 6432 8910 Passcode: 8scvcH)
Assignments and all communication will be done through Teams: https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3ab40eefcf410b4f038b429897adbf47eb%40thread.tacv2/General?groupId=688c8c62-9593-477e-bdd1-e78bda27c5ec&tenantId=3e0c5f25-26b7-487d-92d9-d1ce08ce5a5b"
 
その他  
Copyright(C) 2013 NTT DATA KYUSHU Co.,Ltd All rights reserved.